Thursday 19 November 2015

Ting å være takknemlig for

Av og til tror jeg at flere av oss "glemmer" å være takknemlige for det vi har siden vi bor i et av de rikeste landene i verden (det er et ordtak som sier "mye vil ha mer"). Derfor kan det av og til være greit og stopp opp, og tenke på at det tross alt finnes ting en kan være takknemlig for.

Det enkle er ofte det beste. Uansett hva det er med katter og pappesker, er det ihvertfall kjekt å se katten kose seg.

Jeg tror flere kanskje glemmer av de små pausene i hverdagen. Det er utrolig koselig å slenge seg ned i sofaen eller en god stol for å drikke te, spise sjokolade og lese en bok.

Når en snakker om te, du skulle sett smilet i ansiktet mitt når jeg fikk noe Mummitroll-te fra en finsk brevvenninne. Selv om jeg er voksen, er det en viss sjarm med de karakterene.

I en verden med mengder av hat, krig og terrorhandlinger, er det kjekt å spre litt glede med å sende postkort via Postcrossing.

Det er utrolig fint med utenlandske brevvenner. Ei av brevvenninnene mine i Kroatia har både skikkelig skrivemaskin og polaroid-kamera, så jeg føler meg heldig hver gang hun sender meg brev, og av og til legger med noen bilder.

Jeg har bare nevnt noen småting å være takknemlig for, men når det kommer til stykket, er det ofte de små tingene i hverdagen som viser seg å være det store.

No comments:

Post a Comment