Monday 9 November 2015

Mine shoppingrutiner

Jeg velger å tro at de fleste av oss har en eller annen form for shopping-rutine, enten det er mat, klær eller andre ting.

Jeg er blant de som mer eller mindre alltid har en handleliste, eller mental ønskeliste når jeg skal ut. Når det gjelder mathandling, har jeg en egen notatbok hvor jeg skriver opp handleliste over ting jeg trenger. I tillegg er jeg såpass sleip at jeg sjekker ut reklameavisene for blant annet Obs og Spar på nettet hver søndag, så jeg kan lete etter tilbud over ting jeg trenger (det skader ikke å redusere kostnadene på mat, eller alt forøvrig, uavhengig om en er student eller ikke).

Når det gjelder klær, bøker og alt annet, har jeg lister over ting jeg enten har lyst på, eller trenger. Jeg har funnet ut at en TRENGER ikke 15 par sko med smertefullt høye hæler, men når en har bare 5 par sokker igjen, kan det være greit å stikke innom en klesbutikk og kjøpe ny bunke. Dessuten hvis jeg mot formodning er og virrer i en butikk og ser noe jeg har lyst på, tar jeg ofte bilde av det som referanse og kanskje kjøper det senere, hvis jeg kommer på at jeg trenger det eller har veldig lyst på det.

Jeg kan derimot innrømme at den store svakheten min er onlineshopping, men til og med der bruker jeg litt fornuft, dog jeg tror at jeg i skrivende stund har såpass mange dusjsåper at jeg ikke trenger å kjøpe det de nærmeste to eller tre årene (forsvaret mitt er at det er noe jeg bruker hver dag, så det kommer til å bli brukt uansett).

No comments:

Post a Comment