Tuesday 13 October 2015

Veldedige organisasjoner og det å jobbe som frivillig

Jeg har lenge hatt sans for veldedige/frivillige organisasjoner, for uten dem og de frivillige tror jeg verden hadde vært annerledes; til og med på lokalt nivå.

Personlig har jeg et fadderbarn via New Chance Foundation, støtter Regnskogfondet og har i noen år strikker små luer for The Big Knit. Tidligere har jeg også sittet i styret til et lokallag i en skeiv ungdomsorganisasjon. Jeg påstår ikke at jeg er noen helgen, fordi jeg vet at jeg ikke er det. Det jeg vil frem til er at jeg tror at de fleste kan gjøre noe, enten i forbindelse med tid, penger eller ferdigheter, for å gjøre verden til en litt bedre plass.

Jeg har en relativt enkel filosofi; ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre litt, og hvis mange nok gjør litt, kan verden bli en utrolig mye bedre plass.

No comments:

Post a Comment