Monday 4 June 2012

Noen ganger er folk irriterende.

Av og til er det enkelte personer jeg rett og slett får fnatt av og føler en viss trang til å slå i ansiktet. Sistnevnte gjør jeg ikke av den enkle grunn at da ender jeg opp i problemer, jeg har faktisk litt vett.

Er det en persongruppe jeg irriterer meg over, er det de som alltid har det så jævla travelt i alt de gjør. Hvis du går i en gruppe og vedkommende er flere meter framfor deg og ikke viser respekt nok til å roe ned farten og faktisk vente på de andre og gå sammen med dem. Alt må skje i deres tempo og hvis du ikke går i nettopp deres tempo, blir de sure. Jeg blir rett og slett stresset av slike folk. Greit nok at jeg har ADD, men innen rimelighetens grenser! Jeg prøver i hvert fall å tilpasse meg situasjoner.

En annen gruppe jeg egentlig irriterer meg over (litt ironisk med tanke på avsnittet ovenfor), er folk som er nedlatende og ikke setter seg inn i andre sin situasjon. Et eksempel som skjedde her om dagen at jeg fikk slengt etter meg kommentaren ”Hadde du ikke begynt å røyke, hadde du allerede hatt billappen”. Hadde bare vedkommende visst at h*n faktisk har litt av skylden i at jeg sliter litt med depresjoner, noe lav selvtillit og lignende problemer. Personen det er snakk om, tror jeg er noe intetanende om problemene mine, men hvis vedkommende hadde visst, hadde det bare blitt enda mer problemer. Trust me.

Jeg kunne kanskje hatt vært smart nok til og ikke begynne, men røyken er, tro det eller ei, ”medisinen” min når jeg har en såkalt nedsmeltning og bare må komme meg vekk fra en situasjon. Hvis det for eksempel er for mye kaos inne på et kjøpesenter og jeg blir paralysert av alle folkene og bare må komme meg vekk for å roe ned ”skallen”. Da er det utrolig greit å ha røyken å skylde på.

No comments:

Post a Comment