Saturday 9 June 2012

Terroristenes galskap.

Jeg har begynt å lure på om det bare er i Norge at terrorister ”bare må” være psykisk syke eller ha en nevropsykologisk diagnose? Er det ikke fullt mulig å ha et merkelig tankesett uten å ha en diagnose av et slag? Jeg tviler på at alle islamistiske terrorister og selvmordsbombere i Midt-Østen har en form for diagnose.

Til nå i rettsaken mot Norges mest forhatte mann etter andre verdenskrig, har det blitt spekulert i flere diagnoser. De har og klart å nevne den diagnosen jeg har; Aspergers. Jeg er på grensen til å bli flau. Hvis det stemmer, for all del, gi ham hjelp, men jeg vil tro at hvis han får en diagnose på ett eller annet, vil mange andre som har nøyaktig samme diagnosen føle et visst ubehag. Det å ha en relasjon som en overhodet ikke vil ha hvis en har problemer.

Forestill dere denne samtalen (bare ett eksempel).
-Hvilke problemer har du?
-Aspergers.
-Å, det samme som terroristen Breivik?

Forstår dere poenget mitt? Mange som allerede har problemer, vil få enda mer bare på grunn av et (unnskyld uttrykket) rævhøl av en rasist. Vedkommende med evnt. samme diagnose vil få enda større problem i samfunnet, bare fordi at det er en viss risiko for å bli sammenlignet med en terrorist.

Misforstå meg rett, hvis rasshølet har en form for diagnose, finn for faen ut hva det er og eventuelt gi ham den behandlingen han har behov for. Bare ikke jakt på en diagnose bare fordi han er etnisk norsk og var ”gal” nok til å bombe regjeringskvartalet og skyte en mengde uskyldige på Utøya. For alt vi vet, kan Breivik (*grøss*) ha ett ”galt” tankesett som ikke sømmer seg.

Avslutningsvis vil jeg bare nevne at jeg overhode ikke støtter terroristens meninger eller handlinger. Vi lever i 2012 og det er ikke noe poeng i å ty til vold av NOE slag (no pun intended) og/eller ha rasistiske eller diskriminerende meninger og holdninger. Vi alle er født nakne og vi alle skal dø.

No comments:

Post a Comment