Monday 4 April 2016

Å være voksen; fra barndommens illusjon til virkeligheten

Da jeg var liten, trodde jeg at jeg hadde all verdens frihet og mulighet til å gjøre hva jeg ville. Jeg kan trygt si at i en alder av 27 at det ikke stemmer helt. Jeg har kanskje mer frihet nå enn som 7-åring, men til gjengjeld har jeg mye mer ansvar; leilighet, regninger, studier etc.

Jeg trodde kanskje at jeg ville være "voksen og forstandig" som voksen da jeg var liten, samt ha kontroll på alt. Kontroll på alt? Nei. Voksen og forstandig? Work in progress.

Jeg levde i illusjonen om at jeg skulle ha jobb, eget hus, mann og unger (og være ferdig med utdannelse) i slutten av 20-årene, men den gang ei. Jeg er frivillig singel og barnløs og trives med det, samt jeg bare leier leiligheten jeg har nå.

Selv om livet kanskje ikke har gått helt etter barndomsplanen, føler jeg ikke noe behov for å klage. Jeg vil heller være selvstendig og trives i eget selskap, fremfor å være ulykkelig i et håpløst forhold.

No comments:

Post a Comment