Tuesday 5 January 2016

En av de nydeligste plassene jeg har vært; York, UK

I mars 2014 var jeg blant de heldige som reiste på studietur til York, England hvor vi hadde forelesninger i to uker på University of York. York er en sjarmerende by med litt middelalderpreg over seg i bykjernen, og den er ikke så stor som London, så en blir ikke så overveldet av folk. Jeg har i tillegg mine anglofile tendenser, så jeg følte meg hjemme så fort jeg satte føttene mine på bakken på flyplassen i Newcastle. Her kommer ihvertfall noen bilder fra turen.

Hvis en er på jakt etter god te, er Hebden Tea butikken verdt et besøk 

 Kirka rett ved campus i Heslington

 På campuset til University of York

 Deler av bymuren i York

 York Minster, bildet tatt fra Clifford's Tower

Hvis en er glad i sjokolade og annet godteri, kan du stikke innom John Bull; de har fantastisk fudge.

No comments:

Post a Comment