Monday 10 December 2012

Endelig juleferie

Jeg har endelig juleferie fra universitetet, hadde siste eksamen (av totalt fire) 30. november, så nå er det bare å vente i spenning på hva resultatene blir. I tillegg har jeg fått bekreftet at jeg får historie som breddefag, og emnene jeg har til våren blir filosofi, byhistorie, sen-middelalder historie og ”Kjønn, kultur og samfunn” (en slags innføring i kjønnsforskning). Jeg føler meg noe småsprø som gleder meg til neste semester, etter alt kaoset dette første semesteret og jeg nettopp fikk juleferie.

Ellers har jeg brukt noe tid på å komme til hektene etter eksamensstresset, bakt julekaker og forberedt litt til jul. Jeg måtte gjøre ett eller annet, for å ikke gå av skaftet i ren kjedsomhet. Noe annet jeg har gjort, er å lese på ”vanlige” bøker, som ikke var pensum, nå som jeg endelig har litt mer fritid.

No comments:

Post a Comment