Thursday 16 August 2012

Oppstart på universitetet

Så har jeg startet opp på universitetet denne uka. Det var vel og merke en haug med info-møter og diverse annet, men undervisningen starter neste uke og vi har allerede fått ting vi må lese på frem til første forelesing. En kan vel trygt si at man får en "reality-check"; universitetet er mer enn fadderuke (som jeg ikke hadde gidda til å gå på) og late dager.

Fair enough, dette semesteret har jeg "bare" seks forelesinger (på cirka 2 timer hver) og fredagen er studie-dag (med andre ord; ingen forelesinger). Sånn sett kan jeg ikke klage, i tillegg til at undervisningen ikke begynner før rundt ti for min del.

Det har vært noe kaotisk denne uka, og jeg mangler fremdeles noen pensumbøker jeg ikke har kjøpt, mens jeg også venter på at noen skal ankomme postkassen min. Det er i sistnevnte tilfeller en misliker å allerede ha ting en må lese på. :-P

Det jeg trøster meg med at om noen uker vil kaoset sikkert roe seg ned og jeg vil ha mer kontroll på ting. Er det en ting som er sikkert, så er det det at jeg gleder meg, selv om jeg må innrømme at fonetikk og grammatikk kanskje ikke er verdens mest spennende emner (men det er ihvertfall ørlite mer spennende enn algebra).

No comments:

Post a Comment