Sunday 15 July 2012

Jeg, en tørrpinne?

De fleste av oss har noen dager hvor en er noe groggy. Jeg har en av de dagene i dag. For meg er det mest sannsynlig etterdrønningene av et migreneanfall jeg hadde i går. Til dere som aldri har hatt migrene; det er noe hersens dritt å ha migrene og dere skal være glade for at dere ikke har hatt det.

Uansett, så har jeg en av de dagene hvor jeg har minimalt med planer. Det regner ute og jeg har allerede kokt en kanne kaffe med karamellsmak, kjøpt på Amundsen Spesial da jeg var oppe i Haugesunds-området sist. I mangelvare av mer fornuftige ting å gjøre (kanskje bortsett fra å lese bøker), har jeg endt opp framfor dataen.

Av og til føler jeg at jeg har et utrolig kjedelig liv. Eller er det bare jeg som er kjedelig mon tro? Det er veldig mye jeg har lyst til å gjøre, men av og til er det en liten ting som kalles økonomi/penger som stopper meg. På den annen side, så bruker jeg ikke penger jeg ikke har. Jeg har ingen ambisjoner om å bli kredittgjeldslave. Jeg har for øyeblikket nok med å ha et studielån.

Som sagt, det er mye jeg har lyst til å gjøre, men i enkelte tilfeller stopper økonomien meg. Reise jorden rundt er en av de tingene jeg har lyst til, i tillegg til en bråte med andre ting. På en eller annen måte er det faktisk litt greit å ikke ha en månedslønn på 50.000 kroner; jeg blir automatisk tvunget til å prioritere hva jeg skal bruke penger på, og bare kjøpe det mest nødvendige. Det er mange ting jeg har lyst på, men som ikke er nødvendig å ha. De tingene er kjekke å kunne skrive på en ønskeliste når det er jul eller bursdag. Jeg er kanskje en sleip taktiker sånn sett, men når en har råd til det aller mest nødvendige, kan man ikke kjøpe ting i hytt og pine.

Hva pokker skjedde som gjorde at jeg plutselig bablet om noe så kjedelig som økonomi i et blogginnlegg? Jeg burde nesen skjerpe meg. :-P Noen søndager er avslapningsdager, i dag er en av dem.

No comments:

Post a Comment